Ej på Zion dvæler Gud,
ej på Garizim,
men på vejen, hvor hun lå
ramte dette rim.
ej på Garizim,
men på vejen, hvor hun lå
ramte dette rim.
Hendes næste, det var ham,
der bevæge lod
sig til at bekymre sig
om en versefod.
der bevæge lod
sig til at bekymre sig
om en versefod.
Det er næsten alt for let,
at malaria
rimer let som ingenting
på Samaria.
Jesus sad ved Jakobs brønd,
da hun kom på tværs,
satte hendes linje ind
i et salmevers.
Det er som et eventyr,
Jesus og Marias
kærlighed har lagt sit tryk
hér på Tiberías.
da hun kom på tværs,
satte hendes linje ind
i et salmevers.
Det er som et eventyr,
Jesus og Marias
kærlighed har lagt sit tryk
hér på Tiberías.
Gud er Gud om alle mand
slog sig selv ihjel
på Masada, men en brønd
fandt sig Israel.
Kun to kvinder og fem børn
eller fisk og brød
skal der til en menighed
efter Jesu død.
Først når Peters stol står tom
under himlens hvælv,
åbner skyen sig igen:
det er Herren selv.
I sin femte og sidste artikel om nye bønner til folkekirken vælger Bo Hakon Jørgensen at gå udenfor den bog, som arbejdsgruppen har udgivet med nye bønner. Han gengiver en af sine egne bønner med afsæt i historien om Jesus og den samaritanske kvinde ved brønden i Johannesevangeliets kapitel 4. Også jeg går anderledes til værks og vælger at føje nye vers til allerede eksisterende med afsæt i samme skriftsted.
Kun to kvinder og fem børn
eller fisk og brød
skal der til en menighed
efter Jesu død.
Først når Peters stol står tom
under himlens hvælv,
åbner skyen sig igen:
det er Herren selv.
I sin femte og sidste artikel om nye bønner til folkekirken vælger Bo Hakon Jørgensen at gå udenfor den bog, som arbejdsgruppen har udgivet med nye bønner. Han gengiver en af sine egne bønner med afsæt i historien om Jesus og den samaritanske kvinde ved brønden i Johannesevangeliets kapitel 4. Også jeg går anderledes til værks og vælger at føje nye vers til allerede eksisterende med afsæt i samme skriftsted.

Ingen kommentarer:
Send en kommentar